Tunghäfta.

De som varit med mig vet att jag helt plötsligt kan få för mig att säga något helt skumt  bara för att det kanske är tyst eller att den förbaskat jobbiga pinsamma tystnaden kommit. Så när det är riktigt knäpptyst så kan man höra:
"Näämen" eller typ "oj", eller då något annat ord eller mening helt från ingenstans.

..Men idag så fick jag tunghäfta. Det var när jag träffade en person som jag verkligen ville försöka gömma mig ifrån ett tag här framöver, tills han glömmer bort vad jag fick för mig att säga i helgen.
Galenskap. Jag skulle lixom försöka komma på något bra att säga så först så flög det ut bara skumma ord som det brukar göra för mig, men sen när han säger något och jag ska svara så låter det bara:
"- blkiasr." (Ungefär) Han frågar såklart "va?" och jag svarar en helt obegriplig mening som jag ångrar direkt jag känner att munnen rör sig för att säga den.
Och det värsta är att det inte bara hände en gång, utan flera. (!) Jag träffade han hela 3 gånger innan jag äntligen kommit hem och stängt dörren bakom mig. Så alltså tre tidpunkter då jag ska komma på något trevligt att säga händer detta. Och jag lyckades klämma in att "jag klarar mig inte utan max-mat." Vad fasen ska han tro nu? Att jag käkar äpplen och på max varje dag? Skulle alltså berätta att jag försökte vara nyttig nu för tiden, och då får jag för mig att prata om max-mat. Det är väl tametusan inte nyttigt Jennifer!


Kommentarer
Postat av: jessica

ja totalt bedrövligt är det

2007-12-17 @ 19:58:32
URL: http://jejejessica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0