Virrigt och Tjorvigt

Jag tror att jag verkligen inte är en person som är gjord för att kunna göra flera saker samtidigt. Det är verkligen inte min grej. När någon ska försöka förklara något medans jag gör något så sitter jag och nickar och kör mina "okej", men en minut senare då jag ska använda den informationen jag fått så kommer jag inte ihåg ett skvatt av vad personen nyss suttit och babblat om. Så då måste jag fråga om, och de tror då automatiskt att jag inte velat lyssna. Men det är bara det att jag har så himlarns dåligt minne + att lyssna och göra samtidigt går inte för mig.
Helt omöjligt.

Det var den kommentaren jag fick idag på mitt betygprat på praktiken. Om jag bara hade lyssnat bättre och inte varit så "virrig" så hade jag fått högsta betyg. Jag = virrig, Neeever! Men jag gissar att det inte var något jätte överraskande. Efter nyår ska jag ha tappat mitt virriga har jag bestämt. Tänk va skönt att slippa få någon kommentar på svenskan eller engelskan om att jag tjorvar in mig själv i det jag säger och att jag virrar för mycket.
En virrfri person ska jag nog bli, åtminstone vill jag det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0