Hallå där igen.

Nu har min födelsedag och julafton passerat förbi. Ganska skönt faktiskt  på något sätt, att ha det bortgjort typ.

Inte för att de är speciellt dåliga dagar, inte alls.
Men sommaren känns lite mer frestande.

Nu sitter jag här på golvet med en minikort bredbandskabel och en "batterisladd" som fungerar lite då och då, samt en busig hund som nästan möblerar om mitt rum. Nu snodde Agassi min mobil också.

Idag har det inte varit en toppendag, främst för att jag legat/stått/suttit med migrän i ett dygn nu, och även fast det blivit lite bättre i huvudet så har illamåendet bara blivit värre. Attans Hudiksvall. (använder fortfarande ortsnamn istället för svordomar)

Jag jobbade på Pentan i helgen. Det gick ändå helt okej, ganska mycket spring och så, men ändå en rätt okej natt att  jobba på.

Det kom fram en tjej till mig då jag stod i garderoben och skule ta hennes jacka och väska.
Hon var hur rar som helst. Hon och hennes vän kände igen mig sen förra gången jag jobbade, och ville ge mig dricks för att de sa att jag var trevlig och tillmötesgående.

Ibland blir man lite smådeppig efter man jobbat eftersom man stundtals träffar rätt många otrevliga personer och ibland kan det också inträffa lite  trista händelser under kvällen. Men det finns verkligen trevliga människor som får en att glömma allt de negativa, åtminstone för ett längre tag.

Varje gång någon ler mot en, eller säger något så enkelt som "hej", när de ska lämna in eller ta ut jackan, får en att bli glad inombords. (sorry om det låter lite för cheesy, men det känns lite så) Det krävs inte mycket, men det ger så mycket mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0