Läckert

Jag och  mamma satt och pratade om musik just. Eller det började med att vi såg lite på tv, och det kom upp någon reklam med riktigt bra musik till. Då var det tydligen en gammal låt med Cher.
Och när jag och mamma är båda lediga så har vi oftast på morgonen hög musik på, eftersom vi ungefär gillar samma musik. Då satt vi och kollade lite på youtube på härliga låtar, och då berättade hon att hon lyssnade på Roy Orbinson med "only the lonely" när hon var ledsen i sin ungdom. Då kom jag på att jag hade Chris Isaaks version av samma låt på ipoden och lyssnar på den när det är något som hänt, eller när jag känner mig allmänt deppig. Lite fränt ändå. Och då tog vi fram den där Cher låten som hon lyssnade på förr som vi hörde på reklamen, och den brukar ibland spelas nu som remix när vi ungdomar går ut. Fränt att det skiljer 40 år mellan oss, men att samma låtar har vi båda lyssnat på.

Nu dansar hon runt här  i  hallen till musiken i morgonrock och med min handväska, lite komiskt måste jag ändå säga att det ser ut. ;p En typisk Jacobsson morgon på prästgårdsgatan. Solglasögonen hon har på sig för att göra sin migrän lite bättre, gör dansandet inte sämre heller.


Roy Orbinson - Only the lonely

 


Inte den bästa videon men samma låt men med Chris Isaak :)

 


Cher - Bang Bang (My baby shot me down) Original version.
 
 


En annan version på samma låt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0