En händelserik Körlektion.

Denna körlektion var lite smått spännande.
Inte nog med att jag var mer trött än Trötter i de sju dvärgarna, utan idag började en mer seriös stadskörnning.
Jisses var väl min första tanke, och nu när jag kollar tebax, så hade jag nog all rätt till den också.


Första kilometern gick helt okej.

Sen lyckas jag bland annat sitta och prata för mig själv utan att läraren besvarar mina frågor, vilket leder till en lite mer pinsam stämning.

Efter detta lyckas jag skrapa bilen mot en trottoarkant, vågade inte ens se om det blev något märke eller liknande.

När jag ska svänga på huvudled så får en äldre man hips vips spader i en annan bil, och gestikulerar med armarna och huvudet att jag är ett pucko. Ni vet den där rörelsen då man snurrar fingret runt ena halvan av ansiktet. Tack för den du, jag lyder ju mest bara order, om det nu inte kom fram riktigt klart efter den stora texten på bilen där det stod Roberts Trafikskola, samt skylten "övningskör" på bakluckan.

Efter jag parkerat bilen så får jag också i uppdrag av läraren att ringa till hans granne och gratta han på födelsedagen. Han blev något chockad, speciellt eftersom han inte har någon aning om vem jag är, stackarn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0