Tisdag

Idag har vi haft en riktigt lång dag på skolan, det är sannerligen tur att vi har intressanta föreläsningar!
Trots detta, så har jag ändå varit så nära på att somna, jag har verkligen svårt för att sova på nätterna i lägenheten, vet inte riktigt varför heller.
Någon som har ett tips på hur man håller sig vaken när man verkligen vill? Har försökt med fruktsocker (en himlarns massa käkande av satsumas under dagarna), och skaka lös på benen under bordet för att få energi, men icket. Ögonlocken är lika trötta ändå, och några sekunder senare så känner jag hur jag hetsblinkar till för att försöka att inte somna, samtidigt som jag upptäcker att någon stirrar och undrar vad jag egentligen pysslar med. Det här scenariot händer så gott som varje dag, om inte flera gånger per dag.

Efter jag kommit hem från skolan hade jag gjort mig redo för att fara och panta (haha, fattig student här) några 2kr-petflaskor och handla, det behövs sannerligen (minikylen ekar tomt och magen kurrar hungrigt), tills jag insett att ena cykellåset låst fast. Great. För jag var ju verkligen tvungen att ha två lås på den där sablarns cykeln, tusan också. Så det får nog bli lite shoppande på ICA imorgon istället, och lite torra plättar utan sylt idag.

Nu ska det läsas lite (ha! Nu trodde ni att jag skulle läsa lite studentlitteratur va?) bloggar, och sedan fortsätta mitt satsumaskäkande och lite musik till det hela. Kanske blir det lite städning också. Möjligen drömma mig bort till "jullovet" likaså.

Hoppas ni får en fin kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0