Det här med vänner och bekanta.

Jag tänkte på en grej idag, eller det har snarare varit en återkommande tanke på sistone.

Vilka skulle ni se på som bekanta och vilka skulle ni kalla för era vänner?
Jag har en del bekanta i min umgängeskrets, och en del är man närmare än andra, likaså med mina vänner.

Men det är några få jag skulle kalla för nära vänner, och då är det även några som man vet att vänskapsrelationen inte kommer förändras beroende på avstånd, livssituationer, förändringar eller tid.

Vi hade en föreläsning för ett tag sedan, som fick mig att tänka på hur viktiga dessa människor är för en.

Föreställ dig en dag då du känner att allting bara gått fel, du mår riktigt dåligt och känner dig lite nere. Sedan skulle du vilja prata ut om denna kassa dag med någon, vem ringer du?

Om du sedan föreställer dig en dag där det hänt någon slags olycka, missöde eller en annan sorts händelse som påverkat dig djupt, vem ringer du då, är det samma person/personer som ovan? Vem vill du anförtro dig åt?

Om någon frågat mig detta för ett tag sedan, kanske flera år sedan eller till och med ett år sedan, så hade nog svaret varit glasklart, men nu på sistone har bilden skakats om lite, eller åtminstone påverkats på ett sätt som inte riktigt går att förklara. Det är kanske för att det är på sistone som mycket förändrats, och man märker så lätt vilka som genuint försöker.

Det är lite lustigt det där med bekanta likaså, hur det kommer sig att man inte kommer vissa på djupet och inte heller släpper in vissa i sitt eget liv, utan bara förblir bekanta med.


Kommentarer
Postat av: Sara

ja så är det verkligen. vissa förblir alltid bekanta medan jag tror man känner "något mer" för de man släpper in mer närapå.. hur går det med alla studier? får du dig något välförtjänt jullov? kramkram!

2009-11-19 @ 19:11:18
URL: http://saraah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0