Lite utav helgen

Helgen har minst sagt varit fartfylld, har inte ens hunnit hälften av vad jag tänkt, men samtidigt dubbelt så mycket av
vad jag inte tänkt.

Har bland annat varit hundvakt i Hortlax och hjälpt mamma att flytta.


Det är så härligt att vara hundvakt där, de har bland de mysigare hus jag varit i, sådär modernt och i tipptopp, så man trivs där lätt. Plus att Bettan (Betty, deras hund) är himlarns söt, och Agassi och hon är stormförtjusta i varandra (verkar det åtminstone som).


Åt god mat och tog det lugnt för kvällen.
Runt 01.26 när vi lagt oss så hördes en stor smäll (det var kolsvart ute och huset är rätt så stort), och hundarna blir som tokiga. Vaknar såklart, för det var rätt högljutt och några sekunder senare så bankar/knackar det på en av dörrarna. Bestämde oss för att inte öppna, men till slut blev det lite småläskigt så jag tänkte att om man skulle få någon sömn senare under natten, så var det bäst att kolla vad det hade kunnat vara.
Smög upp och kikade, och det syntes tydligt att det hade varit någon/några bakom dörren, på grund av de fotavtryck som fanns. Måste dock säga att det var lite obehagligt, och när vi frågade husägarna vem det kunde ha varit, eller om de väntade gäster, så blev de lika förvånande som vi blev.


Sen söndagskvällen och natten spenderades med att hjälpa mamma att flytta.
Tydligen hade vi mer saker än vad man kan tro.
Hon har flyttat till sjunde våningen, och har en galen utsikt, jag är rätt så höjdrädd, så har inte riktigt vågat mig på att stå på hennes balkong mer än fem minuter än, men vi får väl se.
Iallafall så var det en hel del tunga möbler att flytta, jisses, vilken pärs!
Hissen var lagomt liten, så den rymde ingen av de tunga sofforna, men till slut gick det på något vis att få upp dessa åbäken upp för alla trappor, med ett par starka armar. (jag var dock inte en av dem såklart som lyckades med detta)


Efter några vändor med möbler och saker, så ställde jag mig inproppad med en massa saker, bland annat flera stolar, i hissen och sa för mig själv att "det här går ju ganska bra" och var nöjd över hur smidigt det någorlunda ändå hade gått.
Några sekunder (!) senare så ska jag ta upp nyckeln ur jeansfickan, och hips vips så känner jag hur den flyger ur min hand och rakt imellan hiss-springorna (?) och ramlar ner längst ner i hisschaktet.
Hur stora är oddsen egentligen? Gah, man ska tydligen inte vara alltför tacksam. ;)
Ska kanske tillägga att alla våra sovsaker (säng, soffor, täcken osv.) var i den nya lägenheten, som jag just tappat nyckeln till. Great. (Vi hade bara en nyckel) Där står vi alltså med en massa stora och tunga möbler vi fraktat från gamla lägenheten och kommer inte in någerst med dem. Lite möbler var vi tvugna att lämna utanför dörren och bland annat matbordet och en stor bokhylla var vi tvungen att frakta tillbaka i spöregnet.


Vi försöker sedan en halvtimme efteråt få upp den där förbaskade nyckeln med en magnet och ett långt snöre som vi vevar ner imellan springan, tills vi inser att det inte är lönt, eftersom den inte ens skulle fastna, på grund av att den inte var magnetisk och inte hade någon nyckelring som var det heller.


"Som tur var" så går hissen sönder några minuter senare, eller det gick egentligen bara en säkring, så den gick inte att använda.
Vi ringer då till väktaren och han kommer efter ungefär 30 minuter.
Efter han fixat säkringen på ett kick så passar han på att fånga upp nyckeln, så då var vi nöjda och glada.


Detta var en liten del av helgen och här är lite bildbevis;







Det har också smidits lite planer, mer om det senare någon gång! :)

Förresten så är jag inte särskilt glad på min cykel idag, den har inte så många år på nacken, (varför säger man ens så?) men ändå strejkar den oftare än vad den fungerar.


Kommentarer
Postat av: Sara

oj vad du hunnit mycket!tur det löste sig med nyckeln, jag förstår det uppstod mycket frustratio n;)

2009-11-24 @ 10:46:52
URL: http://sarah.blogg.se/
Postat av: syster yster

och vad kan hon önska sig ....lite tips tack.

Dagen 20 närmar sig med stormsteg....

kramizar

2009-11-26 @ 18:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0