Lite tankar.

Gah. Det är så mycket jag vill ha sagt, samtidigt som jag inte vet hur jag ska säga det, eller hur jag ens ska få ner de snurriga tankarna i ord.

Det finns en gnagande magkänsla som gör mig så otroligt förvirrad. Ena stunden så vill jag det, andra stunden så vill jag något annat. Varför går det inte att bestämma sig?

Ibland känner jag sådan längtan att fara ut och resa, prova på något annat och inte vara fast, för ett tag. Samtidigt som jag ibland är totalt övertygad att det är här jag hör hemma. Det är ju det här jag nästan alltid velat pyssla med, varför kan jag bara inte kasta mitt obefintliga tålamod åt sidan och vara nöjd för det jag har?

Jag vet inte om det är för att allt fortfarande är så nytt och främmande, eller för att man inte riktigt hittat sig själv bland allt omkring.


Att gå upp vissa morgnar kan vara riktigt kämpigt. Inte för att jag är rädd för dagen eller för att jag är orolig inför vad som komma skall. Utan mer för att det börjar bli tröttsamt att ha dagliga dispyter med sig själv. Det är alltid något som jag går och ältar samt tänker på.

Så fort det hänt något, kan vara det minsta lilla, så dyker det upp frågor som varför och hur.

Vissa har påtalat vikten i att tro på sig själv, men hur ska man kunna göra det när man inte har en aning om vad man är kapabel till, och när allt bara verkar falla pladask så fort man försöker ta ett steg längre än man vågat tidigare i vad det nu än kan vara.

Jag vill ta det här förgivet, att kunna vakna upp och tänka för mig själv att det är här jag ska, bör och vill vara, allt på samma gång.


Kommentarer
Postat av: tant a-m

jösses vad jag är dålig på att vara internetsocial.. :s vi hade det supermys iallafall hos sara och henke! men, det går alltid fler tåg. :)



och du, mycket visa kaosade tankar du plitat ner.. jag tror att man aldrig hittar sig själv och sin plats här i pruttlivet - allt är nog i ständig rörelse och att kaoset gör att man sen ser ordningen.. ja.. nått sånt.. :D

2009-10-21 @ 20:57:19
URL: http://dagensbam.blogspot.com
Postat av: tant a-m

uh, jag igen.. men c.s lewis är ju så himla vis;

"What saves a man is to take a step. Then another step."

2009-10-21 @ 21:01:47
URL: http://dagensbam.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0