En skamsen shoppare.

Typiskt.


Jo, det är ju så att jag är intresserad utav att vara mer aktiv inom vänsterns student förbund, även fast det blivit lite ont om tid på senaste.


Idag var jag då förbi stan igen, för jag hade hittat lite på rean. När jag har betalat och ska börja vandra mot bussen, så går jag ut ur butiken och helt plötsligt får jag syn på några från förbundet med en stor banderoll som menar ungefär att man ska bojkotta H&M för att de ska öppna en till butik i väldigt oroliga Israel (läs mer bland annat här: http://annawester.wordpress.com/2010/03/07/hm-oppnar-butik-i-israel/). Där står jag galet skyldig och ovetandes med påse från H&M. Gah, vad jag kände mig som en skurk. Det värsta var att jag inte heller kunde gå in och få bort mitt dåliga samvete genom att lämna tillbaka sakerna, på grund av att det var rea. Bytesrätt hjälpte mig ju som inte.


För att hela situationen ska kännas värre, så upptäckte jag precis en affisch där det står just detta och att man kan joina och bojkotta utanför H&M, och att man då kan ta på sig militärfärgade kläder. HA. När jag stod där alldeles galet skyldig, så hade jag på mig gröna och beiga kläder. Alltså seriöst, hur otur får man ha? Då trodde de kanske att jag var där för att joina gänget, och istället står jag där och har precis nyshoppat på inte så rara H&M.


Att jag alltid ska lyckas.


Nä, nu ska jag gå och skämmas.


Kommentarer
Postat av: Jocke

Det är faktiskt inte så lätt att hålla reda på allting dumt som världen har för sig hela tiden. Jag missar också saker hela tiden, man ska inte förvänta sig att hålla redan på allting. Sånt som händer. C'est la vie, eller vad det nu heter. :)

2010-04-19 @ 01:32:53
URL: http://makimachine.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Tack du, Det var rart sagt av dig! Då litar jag på det. :)

2010-04-20 @ 20:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0