Det mystiska salladslandet

Här i Upplands Väsby finns det ett salladsland på gården.
Jag som är en myrfobiker är inte överförtjust i det faktum att det nästan varje dag lyckas bli jag som ska plocka i det där landet för att hämta sallad till middagen.

Första gången jag plockade sallad så fick jag besök av en myra på armen, huvva. Jag försökte sedan skaka bort händelsen från mitt minne, och myran från min arm förstås.

En annan gång jag skulle egentligen plocka sallad så lyckades jag övertala min fader att göra det istället. Jag var galet nöjd kan jag lova. Sedan när vi äter middag, ni tror inte det helt seriöst är min tallrik som får besök av en myra den här gången?

Idag försökte jag trotsa min skräck för myror, och gick ut efter många om och men, för att plocka sallad. Jag tyckte det gick förvånansvärt bra.. tills en geting helt plötsligt bestämmer sig för att flyga in i skon och sticka mig.

Tack för den här tiden salladslandet, jag hoppas vi slipper ses igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0