En stockholmsdag

Hallå där.
Här kommer ett avbrott i bildregnet.
Måste bara ventilera mig lite. Idag var jag på en väldigt underlig arbetsintervju, om man ens skulle kunna kalla den för det.
Jag kom dit, och så fort jag frågade var jag skulle gå så såg jag hur receptionisten blev nervös.
Killen som skulle göra intervjun var tydligen i Skåne, fick jag veta efter lite väntande i deras kök.
På grund av detta hade tydligen receptionisten blivit ombedd att sköta intervjun och sedan vidarebefordra hennes uppfattning om mig till honom. Detta medans hon skötte telefonen och typ allt annat man kan göra i en reception. Jag hann ibland säga nästan två hela meningar innan det fortsatte ringa som aldrig förr, och då var jag något nöjd.
Stackars receptionisten som var stressad och skulle genomföra någon slags intervju samtidigt som hon skulle fixa alltifrån avbrutna medlemskap till att informera om stora händelser till ledningen.
Ja, något blev det iallafall till slut, då hon tyckte att jag skött situationen iskallt och snyggt. Hon sa att hon hade hunnit få en positiv uppfattning, och efter att få höra detta kunde jag andas lite mer frekvent och slippa tänka på att hinna med en mening före telefonen plingade till. Jag lät helt enkelt telefonen vinna, då jag insåg att jag var besegrad.
-
Förresten så när jag stod och väntade på Sergels torg idag, så kom det fram en kille och frågade var jag kom ifrån. Tydligen så ser jag ut som en Polack, så glöm det faktum att jag senast var från Bulgarien. Han var dock inte därifrån, men tyckte att jag såg ut som om jag skulle komma från Polen. Sedan bjöd han mig ut på en fika, men det tackade jag nej till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0