Som den myrhatare man är

Fy tusan. När jag skulle dammsuga upp åtminstone någon del av allt grus som följer in bland annat under Agassis tassar, så dök det upp en myra. Alltså inte dök upp bokstavligt då, eftersom den gick ju där, men ändå. Där var den.

Fyyy, som den myrfruktare/hatare jag är, blev jag ju något "rädd", även fast jag tror att jag innerst inne blev åtminstone lite glad för att det måste på något sätt innebära att sommaren är nära. Äntligen.


Ihelgen har jag haft finbesök av min moder, det har varit härligt. Att kunna babbla om allt och inget, utan att vara nervös att man tråkar ut en annan person, är en sådan grej man kan utnyttja under dessa besök. ;) För ibland vet jag inte riktigt om mamma ens hajjar vad jag babblar lös om (inte ens jag heller ibland), men det gör lixom inte så mycket, haha. Vi har iallafall fördrivit helgen med att vara ute i solen med en busig jycke, även kallad Agassi, och varit på stan och ätit gott. På stan shoppade vi inte nå särskilt, jag har helt plötsligt gått och blivit ekonomisk, eller då var det inte så mycket som lockade. Hoppas på det förstnämnda, men gissar mer på det sistnämnda, tyvärr, haha. Osså är jag ju förstås rätt pank, så det spelar väl in det också.


Åt en gaaalet stor pizza på Mariehem Centrum idag, så jag är mätt som aldrig förr. Kan inte ens känna suget efter en bulla eller frukt, vilket är rätt underligt för att vara jag, som tänker på mat typ jämt. Jag är helt enkelt rätt matglad. Men nu går det inte alls. Nä fy.


Agassi sover och verkar trött som aldrig förr, och jag ska lägga mig i sängen framför något dåligt program på TV med världens matkoma. Så det är väl där vi befinner oss på ett ungefär just nu.


Hoppas ni haft en superfin helg!

Kommentarer
Postat av: Elin

Myror? Jag hade det problemet vid den här tiden förra året. Jag ringde balticgruppen och sa att dom skulle fixa det. Dom ställde in dosor med myrgift när jag och vilda var borta under sommaren. Har inte hittat några myror i år. Ring och klaga - det är deras ansvar att fixa det problemet.

2010-05-15 @ 20:40:38
Postat av: Nikolainatalie

really enjoyed the site even learnt a few things on the way, keep up the good work.

2011-10-14 @ 15:22:27
URL: http://nikolainatalie.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0