Barnvakt

Igårkväll var jag barnvakt åt rara Filip. Det gick finemang, vi bakade lite gott och mumsade i oss det fort också, och hade lite lördagsmys framför tv:n.

Senare under natten då Filip hade somnat för flera timmar sedan, så tänkte jag att jag gör en någorlunda tidig kväll för att jag skulle upp idag och plugga som aldrig förr. Jag lägger mig i sängen och är nära på att slumra till. Runt 23 så ringer det helt plötsligt i telefonen, ett nummer som jag inte sett förut. Jag svarar och det enda jag hör är andetag.
Personen som ringde säger ingenting och jag lägger på till slut.

Kanske ska säga att jag hatar verkligen när folk tjuvringer, samma med när någon tjuvplingar på dörren, jag tycker det är så galet obehagligt. Kanske ska berätta också att jag inte tyckte om att leka kurregömma när jag var mindre, då jag blev så galet rädd av att bara gömma mig, haha.

Nåja, jag ringde Thomas och pratade lite med honom och han kollade upp numret, dock fanns det varken med på eniro eller hitta.se, så något klokare blev jag inte. När jag sedan ringde upp så visade det sig att det var avstängt, så det kan säket ha varit någon filur som skaffat ett kort för att tjuvringa. Det var dock ingen höjdare för jag låg och stirrade på en öppen dörr tills Jonas & Ullis kommit hem, men då somnade jag snabbt.

Tänkte byta nummer också, har varit en del underliga typer som ringt sen jag hade en annons om att jag vill hyra ett studentboende före jag flyttade till Umeå.

Nä, nu ska jag passa på att slösurfa en liten stund tills jag måste börja med allvaret (anatomi och en massa teoretiska bruksanvisningar för vissa behandlingar).

Kommentarer
Postat av: Sara

vad pluggar du för nåt nu? :)

2010-10-03 @ 11:18:01
URL: http://saraah.blogg.se/
Postat av: Rubenerica

Very good site, well done. I especially like the ease of use and navigation

2011-03-25 @ 08:08:20
URL: http://rubenerica.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0