Lite allt möjligt sådär på första advent

Nu är det sista "riktiga" veckan på utbildningen. Jag önskar att jag kunde säga något i stil med att det känns himlarns trist, men det gör det inte. Jag är så glad och förväntansfull över vad som händer härnäst, framtiden är lite oklar än så länge, och det känns riktigt härligt för en gångs skull.

Jag går runt med en jobbig och nervös känsla i magen inför veckan, då vi ska ha våra slutprov. Förhoppningsvis ska jag inte klanta till det alldeles.. hoppas jag. Nu vill jag bara att det ska vara avklarat, helst idag, nu. Som tur är har jag någon att ladda upp med, den andra tjejen i utbildningen.
Veckan kommer bestå av minst 5 praktiska prov, samt 2 större skriftliga prov.

Längtar lite till nära och kära i Piteå, som tur är har jag fått bo hos min bror och hans familj och fått umgås med dem.

Jag ser framemot att återgå till någon slags vanlig vardag, då man kan styra dagarna mer, än vad det gått att göra de senaste veckorna.

Förresten så har det varit småtokigt väder här på sistone. Snöar rikligt nästan varje dag, hela dagen, och är rätt rått (snygg ordvalskombo) och kallt. Svårt att lixom klä sig vettigt när man inte har så stor garderob att röra sig med, men lite småtur att "skolan" är i en liten fjuttig och alldeles varm lokal.

Jojustdeja, har kanske glömt att berätta här att jag råkade dränka min följeslagare, htc:n i ananasjuice. Hade min matlåda i påsen, som råkade läka, och hips vips så låg mobilen olämpligt bredvid. Inte särskilt lägligt, men som min bror sa, när skulle det egentligen kunna vara det?

Hoppas ni får en alldeles mysig advent!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh nej, Vilken otur med mobilen! Hoppas det löst sig och att alla proverna gick bra. Kram

2010-12-10 @ 02:41:24
URL: http://havssulan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0