Måndag

Vaknade lite sisådär måndagstveksam.

Håller på med ett litet expriment med mig själv, för att se hur länge några kronor kan räcka (har inte så mycket pengar att röra mig med för tillfället).
Äter bara "rester" från frys och skafferi som det bara inte blivit av att man ätit tidigare, då man har sin favvomat som alltid inhandlas annars. Det går ändå rätt bra, under två veckor är det enda jag handlat lite choklad och några smågodisar i lördags med Sandra. Man klarar sig ändå rätt länge på sånt man bara inte ätit (bara mackor finns så ordnar sig det mesta!). Konsumtionsbeteendet kan ta en vilopaus nu för tiden tror jag allt (ja, förutom sånt som måste inhandlas till salongen förstås..). :)
Något som jag däremot saknar riktigt mycket är apelsin och lite bär till soygurten, vardagslyxen!

Men sedan blev måndagen genast så mycket finare.
Efter jag ätit lite frukost så började jag läsa de vanliga bloggarna, börjar med vännernas bloggar och fastnade på en speciell, Lisas (www.havssulan.blogg.se). Åh, hon gjorde min dag idag! Och igår för den delen.
Mitt i söndagsstädandet så ringer Lisa och det slutade med att vi pratade i mer än 2timmar innan vi var tvugna att fortsätta med varsitt. Det var så himlarns efterlängtat och välbehöveligt. Jag saknar min underbara vän tokigt mycket och verkligen önskar att vi inte bodde två timmar ifrån varandra!
Hon hade ju också en så fin nyhet, GRATTIS igen till er båda två, ser fram emot det så (oj, ett rim)!
<3

Ja, summan av kardemumman är alltså att jag saknar Lisa, apelsin och bär (men Lisa mest förstås)!

Jisses, vad det blåser, låter som om man sitter i en stormvind när man befinner sig i mammas lägenhet. Nä, nu äre bara dags att göra sig redo för en snöig promenad.

Sen äre lite kartonger som måste packas inför flytten, ärenden som måste göras och ikväll är det zumba med Sandra, inte äre illa!

Justja, kanske inte nämnt det tidigare, men jag har ju fått den där lägenheten jag hoppades på. Yey!
Lagomt liten och inte så faslig hyra. Tur det!

Hoppas ni får en toppendag!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Gullunge! Saknar dig med, och gud så gott det lät med apelsiner :) kram

2011-03-19 @ 00:50:19
URL: http://havssulan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0