När som helst

kan olyckan inträffa. Visst tänker man att det inte kommer hända en själv, för varför skulle det just hända sig själv när det finns så många andra som kan drabbas?

På väg till Kallax flygplats i Luleå så körde vi på en älg. Det var det läskigaste jag varit med om, vi klarade oss men vilken chock man fick. Bilen ser dock inte likadan ut, men den är samtidigt inte totalkvaddad som tur är. Det första man han tänka var "Vad var det vi körde på? Människa, djur, vad?". Helt sjukt hur många skräckinjagade tankar som man hinner få bara under någon sekund.
Det var alldeles mörkt, så det var nog också en bidragande orsak till att man blev så pass rädd.
Jag som älskar djur blev ju riktigt förskräckt när mamma berättade att det nog var en älg.
Men den klarade sig också mirakulöst nog. Detta fick vi reda på några dagar efteråt, av jägaren som polisen anlitat ifall älgen varit skadad. Det är svårt att tro att älgen klarade sig så bra om man tittar på skadorna på bilen, men som tur är så gjorde den det.

Jag skulle vilja säga att jag känner mig mer positiv och lycklig över att jag lever, men efter att jag nu legat i en hel vecka i Stockholm i migrän och nu fått magsjuka så känns det lite jävligt. Jag som ville ut och ta vara på all den tid det känns som man fått., men jag ska nog försöka pressa in det emellanåt också! ;-)


image16
(Inte samma älg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0