Lite spännande

Idag när jag står och ska diska och grejja på praktiken (främst med diskmaskin då), så hips vips så blire alldeles tyst och disken som är i diskmaskinen vägrar att visa sig. Efter ett tag då öppnar den sig äntligen. Men då helt plötsligt så börjar den spruta varmvatten som en galning, det flyger såklart överallt, så man kan säga att den diskade rummet istället. Huven på diskmaskinen vägrar gå ner så där står jag på det blöta golvet med en galen diskmaskin som sprutar vatten. Det var riktigt läskigt hett vatten också, inge svalt där inte!
Då blev det att jag diskade för hand istället.

När jag står ensammen och diskar så brukar jag prata för mig själv, jag är rätt pratglad annars också, men har man ingen att prata med så får man göra det med sig själv. Eller i det här fallet, disken. Så då stod jag där och körde "Jennifer diskprogram" med muggarna, tallrikarna & gänget. Nåja, nästan. Annars kan det ju uppkomma pinsam tystnad. ;)

Sen när jag sätter mig på bussen på väg hem så visar det sig att chauffören är en pratglad typ hon med, fast hon satt och skrattade och pratade med sig själv, även fast vi var några på bussen. Och jag kollade om  hon kanske pratade i ett headset, inget sådant heller, och komradion var icke på.
I sätet bredvid mig satt en unge och fräste. Seriöst, hon satt och fräste och gjorde ett katt-liknande ljud. Tänkte att det är nog bäst att jag inte fräser tillbaka. Trevligt sällskap med en unge som fräser och stirrar på en. Då sitter jag nog hellre tyst och kollar ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0