…För vi har tagit studenten.

Det var en rätt spännande dag i torsdags, nog för att man visste väl ändå ungefär vad som skulle hända, men det här är ju ingen dag som upprepar sig, som studentsångerna gör under kvällen.

Först var det ett litet sentimentalt "hej då" i klassrummet uppe på sjuan. Måste säga att dessa trappor upp kommer jag då inte sakna. Även fast jag inte tror att man kommer sakna hela klassen, eftersom vi inte hade någon särskild samhörighet, så fick man ändå en liten underlig känsla, man kommer mest troligt inte att se minst 90% av klassen på väldigt länge, eller kanske aldrig igen. Främst pga. att 13 kommer från Luleå, 1 från Övertorneå, 1 från Niemesel och jag från Piteå. Efter vi hade "sprungit ut" och stått och sjungt för hur många som helst, så åkte vi limousine runt i stan. Dock fick jag och 6st till från våran klass, oturen att få en skruttig en, men vad gör väl det för en gång? Den var ju lång iaf och fick plats för oss.

När vi börjat känna oss nog hesa för åkandet så åkte vi alla hem till sig. Blev lite smörgåstårta, och vanlig tårta för den delen för oss. Detta blev också min middag.

Fick jätte fina presenter, jag tackar så mycket!

Vid 18 var det bara att bege sig till Luleå igen, blev att vi for till Sunderbyn och festade där hos en tjej i våran klass, kanske tål att säga att den här tjejen aldrig haft något "övers" till oss, men för den här dagen kändes det som en någorlunda idé. Det blev ändå som jag hade trott, efter hennes fest så var allt tillbaka som vanligt, nästan allt, och hon var lika otrevlig som hon alltid varit mot oss, även på hennes fest.

För övrigt så tror jag att jag håller på bli gammal, jag var inte alls så peppad för fest som jag trodde att jag skulle vara på denna studentkväll.


Vi fick skjuts av limousiner (eller ja, dom hade ju chaufförer såklart) in till Luleå stad vid 23, där vi fortsatte festen på Grace.

Sjukt mycket folk, och tydligen hade 650stycken köpt förköp.

Det var fullproppat, och nog kan man säga att man träffade någon man kände, var bara svårare att hitta åt varandra igen.

Vid två kändes det som om man hade fått nog av denna natt.


Kvällen innehöll dock både drama och glädje, vilket många partykvällar kan göra.


Igår måste jag erkänna att det kändes lite vemodigt.

Riktigt tomt, som "vad tusan gör man nu då?", med ett extrastort frågetecken..

Kan ju förstås också bero på att jag inte åt något under hela dagen, så bestämde mig för att kolla upp det genom att äta en stor portion av yofu och müsli. (eller rättare sagt, flera.. ;) Var nog ändå studenten som gav mig dessa underliga känslor.

.

Grattis till studenten ni andra!


Evelina, Maria Å, Hanna, Anncha och Kent

Anncha, Kent, Marko, Vettetusan, Jenny, Maria, Jonas och David

Maria

Kamilla

Jag, Maria, Jenny och Kamilla, Gänget!


Kamilla


Sandra


Robin och Jenny

Hanna, Anncha, Emma (inte hon från våran klass) och Lina.

Maria är på hugget!


Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis, välkommen in i vuxenlivet. Långa dagar, fattigdom och arbetslöshet ;)

2008-06-07 @ 10:59:14
URL: http://lmongo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0