Utmaning

Jag har då blivit utmanad av Erika :-) (http://erikaspeaking.blogg.se)
Så here it goes;

Regler
* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg
* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa
* Utmana 7 andra i slutet av inlägget och länka till dem
* Lämna en kommentar i deras blogg om att de har blivit utmanade. __________________________________________________________

1. När jag var liten så skulle jag springa och hämta ett mjukisdjur i form av en sköldpadda som låg i en liten säng på dagiset, och hips vips så snubblar jag och ramlar mot sängkanten, (jag är alltid så himlarns klumpig) och nu har jag som bevis ett relativt stort ärr vid ögat.

2. När jag väl börjat med något så har jag riktigt svårt att göra något annat, som t.ex. om jag lärt mig att göra en viss maträtt, då blir det ofta den maten så gott som hela veckan, eller då tills jag blivit riktigt less. Ett annat exempel är när jag kanske lärt mig att spela ett visst spel, då måste jag varva det (om jag tror jag har någon chans) före jag börjar med något annat spel.

3. Jag har ungefär noll tålamod. Det är därför det här med körkortet gick riktigt segt i början, jag blev småtokig när jag inte kunde det direkt och ville då bara strunta i det, men som tur är, så har jag inte gjort det än.

4. Jag har ibland tvångstankar, t.ex. att jag kan helt plötsligt tycka synd om ett bestick om jag tagit i det, och sedan tar ett annat, så då måste jag i slutändan ta det jag tar i först, samma gäller andra saker. Jag kan också få för mig att säga "punkt" tyst för mig själv efter vissa meningar, varför vet jag då inte.

5. Jag bryr mig för mycket om vad folk tycker och tänker. Detta kan bli riktigt jobbigt ibland.

6. Jag är feminist. Jag tror t.ex. på att om man utför samma jobb, så ska man ha samma lön, vare sig man är kvinna eller man. En del tror att man är manshatare för att man är feminist, men det är verkligen långtifrån många feminister som är det.
Jag tror på jämställdhet och jag hatar absolut inte grabbar, snarare tvärtom! :]

7. Jag kan knappt sitta still när någon sorts musik spelas, mina fötter börjar röra sig direkt, vare sig jag tänker på det eller inte.

Nästan som Erika skrev på sin blogg, så bloggar inte många av mina vänner o bekanta, så då vet jag då bara om
Cecilias blogg, som jag läser förutom Erika och Emmas, och eftersom de redan är utmanade så äre ju svårt att utmana dem igen. ;-)

Så Cecilia, kom igen!
(Skriv gärna din bloggadress i kommentarer, hittar inte åt den)

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag håller med dig på det där att nöta ut saker, typ äta god mat tills man blir jätteless eller spel eller nåt.



Men så är jag speciellt när det gäller musik! Om jag hittar en bra låt så spelar jag sönder den tills jag är så less så jag bara vill spy nästa gång jag hör låten :b

2008-11-12 @ 19:05:19
URL: http://erikaspeaking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0