Stockholm

Jag och Agassi tog tåget ner till stockholm, och det var en intressant resa ner söderut kan jag säga.

Förutom en högt snarkande hund som höll en vaken, en lite för glad labrador med alldeles för hurtig och stark svans (agassis nos var öm efter att ha legat bredvid labradorens viftande svans), ett nykärt par (pratade hela resan och varvade med högljudda pussar, men de var ju förstås rätt gullat) så gick det helt okej. Att sova blev det ju inte prat om, för jag hamnade till slut sittandes på golvet med riktigt surt nackspärr och stort blåmärke på ryggen efter hårda hörn på väggen.

Väl här i huvudstaden har vi njutit av det härliga vädret, mitt ansikte har till och med blivit rödare än rött och jag har blivit brunare på halsen. Vi har suttit ute i linnen (jag, Ullis och Moder) och ätit både lunch, fika och middag utomhus.

Vi har sysslat med lite olika hemmafixande här i deras hus, en vägg har rivits (det gjorde ju dock snickaren) och möbler har möblerats om.

Sedan har vi också provat på Agility, frågan är dock vem som sprungit och hoppat mest, jag eller Agassi.

Långpromenader har det pysslats med, flera gånger per dag, och hunnit en sväng på Kära IKEA och Kista Centrum.
(Var ju tvungen att fortsätta på traditionen, så ett besök på Freddys Kebab blev det ju självklart.)

På kvällarna har vi försökt rädda världen från virus och sjukdomar i spelet Pandemic.

Dock har det inte varit några sovmorgonar, Filip är riktigt morgonpigg den filuren.


Hoppas ni har det bra, kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0