Funderation.

Jag har tänkt på det här med hur en liten händelse kan få en att ta ett steg bakåt, tex. i en vänskapsrelation.
Om man har fått en sorts negativ "respons" någon gång, kanske bara en gång, så kan det göra så att man per automatik kommer ihåg att man inte ska vara på det sättet, eller prata på det viset, med just den personen man upplevt något negativt gensvar från.

Det är kanske på det viset man får olika personligheter ifrån (lät möjligen lite fel), eller att man visar olika sidor av sig själv för olika personer, typ när någon förminskar en sak man just berättat, då förstår man sen att det kanske inte är en grej man ska prata med denna person om. Eller om en människa pratat ner om någon på grund av en viss sida de visat, så kanske man undviker att visa sig själv på något liknande sätt.

Om en vän bara inte lyssnar när man berättar något, så kanske man inte heller kommer att anförtro sig åt denna person med personliga tankar igen.

Det är ganska intressant det där, en del känner man att man verkligen kan anförtro sig åt, och vissa kan man berätta en del tankar till men samtidigt försöker hålla det mesta för sig själv.

Kommentarer
Postat av: Linn Lundström

Det stämmer verkligen på mig.

Jag är så jäkla rädd att inte passa in eller att trampa någon på tårna.

Tråkigt och typiskt svenskt tror jag.

2009-12-02 @ 15:11:57
URL: http://linnlundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0