Idag

Idag är jag lite argsint. Några orsaker till detta kan vara:

- Trött. Fattar fortfarande inte hur jag kan vara det, jag sov ju ändå okej inatt.
- Damm. Hur kan det finnas damm oavsett hur ofta jag dammsuger?! Skyller på den urbilliga dammsugaren från OBS!
- Tvätta. Hur glad blir man egentligen av att tvätta?
- Ont i benet. Vad tusan har benet att säga till om för tillfället?
- Vädret. Galet trist väder idag, och igår och iförrgår osv.
- Plugga. Borde verkligen plugga om jag vill hinna klart det innan helgen. Skärpning.
- Fick order att inte träna och får inte belasta ena benmuskeln. Helljockarns! Jag som hade planerat att fara och simma med Lisa.
- Vid snart 20års ålder så verkar jag fortfarande inte ha lärt mig att jag är närmare 180cm lång, eftersom jag bara fortsätter gå in i köksskåp och you name it. Fattar inte hur klurigt det egentligen kan vara att komma ihåg sin längd efter man fått sotat för det ett x antal gånger redan, haha.

Förövrigt så har jag tänkt på några udda scenarion som jag skulle vilja dela med er;

Scenario 1 - 20sekunder senare.
När man gör något och inser att man kanske inte orkar vänta under tiden något blir klart, och försöker gottgöra det med att man väntar några sekunder längre än man tänkte göra, men ändå kan det vara minuter tidigare än ursprungliga tiden.
Exempelvis; Du står framför micron och väntar på att maten ska bli klart, men inser att det går lite väl segt för att du bara ska stå där och vänta, så du känner impulsen att ta ut maten och låtsas som om den blivit klar, men väntar några sekunder extra bara för att det ska vara lite närmare minutrarna senare då micron egentligen skulle ha plingat att det är klart.
Stod idag i tvättstugan och väntade på att ett örngott skulle ha torkat färdigt, men känner att jag inte orkar vänta längre på en ynka grej, så då öppnar jag dörren till torkskåpet men stänger snabbt igen och låter örngottet vara i några sekunder extra medans jag förflyttar min tvättpåse från bordet till golvet, vilket egentligen tar typ 2 sekunder om ens det. Haha, seriöst?! Varför?!

Scenario 2 - Att beräkna tid.
Det här är ett litet klurigt scenario, för vi vet ju oftast inte hur länge en viss sak tar att göra, vilket det då är meningen att vi ska försöka beräkna tiden.
Exempelvis; När jag vet att jag har vissa saker extra att göra på morgonen, typ att gå förbi tvättstugan för att boka tid, eller när jag måste gå med sopor, så försöker jag då beräkna att det kommer ta lite längre tid att gå till skolan.
Så då börjar jag gå typ 10minuter tidigare än vad jag brukar göra, bara för att ha tid ifall det skulle hända något som går galet på vägen dit. Men egentligen, hur ösigt är det i ett soprum? Det är som inte så mycket som skulle kunna uppehålla en där, om man tänker på ett helt vanligt, illaluktande soprum på en helt vanlig dag.

Scenario 3 - Läkarens order.
Hur kommer det sig att när man fått tydliga order från läkaren att inte anstränga vissa muskler, eller att inte stödja något ben eller kanske att man inte får hålla i gång så mycket, för ens kropps bästa, så försöker man ändå alltid töja ut den regeln lite?
Exempelvis; Du kommer just från läkaren och fått veta att du ska hålla dig i säng så gott som det bara går. Helt plötsligt så kommer du på dig själv med att tänka "Jaamen om jag lägger mig sen i sängen så gottgör jag som den tiden jag är uppe och springer nu, det borde ju vara helt okej och läkaren kan säkert inte säga så mycket om det." Ändå får vi order från läkare på grund av våran egen skull, inte för att läkaren vill vara lite cool och ge regler bara helt random. Haha, vi människor är allt lite finurliga.




En bild som absolut inte har något att göra med texten, men den var ju fin iallafall.

Kommentarer
Postat av: sandra

Haha! Antar att du haft en underbar dag idag? :D

2009-12-08 @ 20:37:38
Postat av: emelie

du är fan rolig du :)

2009-12-14 @ 13:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0