Bulgarien pics.

Den här veckan har gått så snabbt och samtidigt har den känts så overklig. Att bara fara utan att ha bokat typ 7 månader i förväg, är på något sätt sjukt befriande. Världen runt omkring känns inte längre så långt bort.

Vi for iallafall till Sozopol. Det stället kan jag verkligen rekommendera, just när vi for dit så var vi dem första som bodde på hotellet för denna säsong, så vi hade det då hur härligt som helst. Det är en mindre by med otroligt fina stränder.

Hotellet som heter Selena Beach, är riktigt fräscht och det kändes väldigt fint vars man än gick där.
Vi hade till och med havsutsikt. (Att det var över en nudiststrand fick vi sedan veta, men som tur var så var det inte särskilt många nudister där då.)
Men ingen förutom en kille vid namn Alex kunde engelska.
Att äta i restaurangen var som att lösa en riktigt svår gåta, för både vi och den icke engelsktalande-kyparen.
Vad man än sa så nickade han frenetiskt som om han hittat världsfred.
Ett exempel;
Jag ville ha en fruktsallad utan deras grädde, så då sa jag då " NOOO cream", och viftade hurtigt med armarna så att han riktigt skulle förstå att jag icke ville ha någon cream.
Då svarade han snabbt "Ooh, okej okej!" och log det bredaste leendet man kan le, och var allmänt nöjd för att han trodde han verkligen hajjade.
Det gjorde han inte och den där grädden var kvar.
Thomas beställde spaghetti och bolognese och pekade på bilden på spaghetti och köttfärsås i menyn.
Kyparen; "oooh, yes okej okej!", och kom tebax med spaghetti och ost, ingen köttfärsås där inte.
När kyparen fick frågan om när han var född, så sa han -92, thomas och henke bara "nooo" och han svarade flera gånger "yes yes!". När de fick se legitimationen så var han född -82.
En dag vid frukost så kom han fram och frågade om vi ville lyssna på "white music", vi hade ingen aning vad han menade men sa väl "okej".
Han satt på reggae.
Men man tyckte ändå lite synd om grabben, han var ju så nöjd över att han trodde att han förstod oss så väl, så vi lät han fortsätta tro det. Lika bra det, för annars kanske han inte får jobba kvar med tanke på hur många gånger han slått sönder glas under våran vistelse där. Tydligen var det hans första vecka, inte så det märktes alls. ;]
Nämen, han var allt finurlig.

Det var ca. 30 grader hela veckan, bättre väder kunde det inte ha blivit.
Billigt var det där också, 1000kr i fickpengar hade kunnat räckt finfint.
Mina skavsår var då på hugget, hade nio stycken redan de första dagarna, sen lyckades de föröka sig på något vis.
Jag tackar världen för den fina uppfinningen sjukhustejp!

En dag for vi till Burgas, en större stad. Vårat mål var Burgas Plaza, men när vi väl var framme så insåg vi att detta inte skulle ta lång tid att gå igenom. Vi hade kommit överens med en taxichaufför om att han skulle hämta oss vid 15, men vi var klara långt före det, så då lyckades vi få en annan chaufför på kroken och skjutsa oss billigare tebax. Stackarn som hade kört 8 mil för att sedan upptäcka att han inte skulle få några extrapengar tebax.
Vi höll då ifrån oss från hans taxiplace dagarna efter, vet dock inte om det var pga vårat dåliga samvete eller om vi var lite smårädda för att den bulgariska grabben med pottfrilla skulle få spel.

De flesta kvällar satt vi på balkongen och spelade kort, pratade och umgicks.
Och två kvällar gick vi på stranden och satt oss och lyssnade på musik och spelade diverse bollsporter.

Jag fick också köpa mina kära körsbär.
Det är som en tradition att köpa körsbär utomlands nu för mig, och givetvis var jag tvungen att föräta mig på dessa under resan.

Skillnaden på min och Thomas väska.

Frulle första dagen.

Vi fick gratis vin till frukost, för att vi var de första gästerna på hotellet.
Vi var dock inte så manade att dricka vin till frukost så vi hörde om vi kunde spara flaskan till kvällen.
"Okej!" fick vi till svar, men flaskan såg vi aldrig mer.

Vägen in till stan.

Vi var så ensamma på hotellet så det gick finfint att skrika och kasta saker till varandra.

Vi hade så gott som stranden för oss själva under halva veckan.

Såhär varmt var det att gå runt;

Alla dessa små mysiga gränder.

Flugorna var helt nöjda att ha en sko som ett hängarställe.

Högtalarbollen, våran partner in crime.

The hulk.

Var tvungen att tjuvlåna Thomas skor då och då pga alla arga skavsår.