Sommarens äventyr


Nä nu kan jag inte hålla tyst längre!


Jag har då fått turen att haffa en viss Karin Hellander för lite äventyr.
Detta är vad som hitills är planerat under den kommande månaden:


Jag åker imorgon till Arlanda och fördriver tiden i ca.8 timmar tills jag möter upp Karin på torsdag. Men det är inte bara endast de som händer under torsdagen, utan vi åker till Aten, i Grekland samma morgon, och ca. fyra timmar senare är vi framme.


Efter vi känt lugnet ungefär två dagar, så ska vi ta oss till en grekisk ö vid namn Kefalonia, som ligger i den joniska ögruppen. Där bor vi någon dag på ett vandrarhem, tills det är dags att bege sig till ön Korfu.
Runt den 1/7 känner vi suget efter Italien, så då tar vi båt över dit.
Det är nu vårat tågluffarpass går igång, vilket gäller för 22 dagar.


Vi har bestämt oss för att fara igenom vissa länder, bland annat; Italien, Kroatien, Rumänien, osv, för att sedan sluta i Polen, innan vi far hem till Sverige med ett förhoppningsvis billigt flyg.


Vi har bokat logi i Grekland, men förutom detta så hade vi tänkt vara spontana och fara dit vi känner för. Det är ju som det som är de fina med ett fritt tågluffarpass i Europa.


Behöver jag säga att jag längtar?


Det är så tur att jag lyckades spara ihop lite pengar sen förra sommaren då jag jobbade på Furunäset Hotell & Konferens, och sen ha levt lite småfattigt då jag försökt spara CSN-pengar, annars hade denna underbara resa aldrig varit möjlig att göra för min del.
Något annat som är ännu mer tur, är att jag träffade Karin genom Lisa, som inte heller hade något jobb i sommar, och var lika sugen på att fara utomlands.


Jag och Karin hade tänkt skriva en reseblogg och när vi vet något mera om när var hur, så kommer mer info. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0