Framtiden

Nu är det bestämt. Jag ska efter hösten inte gå kvar på Socionomprogrammet och inte heller längre bo kvar i Umeå. Jag har tvekat fram och tillbaka, men vet att då magkänslan inte känns rätt, så kan jag inte stanna kvar endast för att det skulle vara en trygghet att vara kvar i det man nu efter ett år lärt känna.Jag har bestämt mig för att läsa klart det här året och sedan kunna tillgodoräkna mig kurserna, istället för att hoppa av tidigare. Kan ju kanske inte vara så komplett tokigt att ha läst klart kurserna före, det intalar jag mig då iallafall. Jag vill också inte betala för en utbildning som inte känns totalt rätt för mig, men vem vet, jag kanske är tillbaka i framtiden.

Jag har lärt känna så fina människor, och några har jag kommit närmre (som vän givetvis) än andra, t.ex. Lisa. Hon har jag umgåtts mest med sedan jag började på socionomprogrammet, och jag vet att hon kommer att bli en supersocionom, det är jag helt övertygad om. Utan hennes fina sällskap hade föreläsningarna och många dagar och kvällar varit så otroligt mycket tråkigare och jag hade fortfarande varit så lost in space. Hon är en så rolig och mysig tjej, och jag tycker vi fått så fin kontakt, vilket jag hoppas att hon också känner.

Med Lisa har jag också träffat det härliga gänget i Nationen. Som sagt, vilket gäng! Har följt med på sittningar och andra roliga aktiviteter, och jag som inte ens lyckats betala in medlemsavgiften än (men det kommer!), haha, fy mig. Många skratt har det varit (och mycket shake:ande på dansgolvet!)! I nationen finns en frän tjej vid namn Karin, vilket jag paxat i sommar, då vi hade tänkt fara på äventyr, men mer om detta senare! Sedan har jag träffat Jocke från nationen, även genom VSF, vilket har varit trevligt! Elin har jag gått långa härliga promenader med, vilket är superfint då hon också har en väldigt pigg hund och är en så rar tjej. Andra fina personer i nationen, så som t.ex. Hanna-Marie, Jonny, Andreas, Björn, Stefan och Robin har jag också fått turen att träffa.


En annan i klassen jag lärt känna är Lisa H. Så härlig och rar tjej! Säger vad hon tycker med humor och för att vara ung (90a) så har hon varit med om så mycket, och kommer alltid med en ny intressant vinkel. En omtänksam tjej som också kommer bli perfekt som socionom.


Olivia är en tjej jag lärt känna då jag "tog över" hennes lägenhet. Vi har hunnit pyssla med mycket för att inte ha känt varandra så länge. Alltifrån våffelkväll till fikapauser och upptäckaräventyr.


Andra härliga filurer jag umgåtts med är bland annat Emma, Felicia, Jeanette, Sandra, Robert, Jenny och fler fina.


Det här året har gått så snabbt fram, även fast det ibland känts som om det varit en evighet (när man sitter där med böckerna före en tenta). Kommer iallafall alltid titta tillbaka på den här tiden med ett leende!

Härnäst ser jag fram emot sommaren, efter äventyr med Karin så ska jag på arbetsintervju i Upplands Väsby, för att sedan förhoppningsvis kunna jobba lite innan jag börjar en kurs.
Framtiden är ganska oviss, men så spännande!

Men först en jobbig tenta..


Kommentarer
Postat av: Sara

låter som ett klokt beslut jennifer! <3 vad ska du göra i sommar? vart ska du bo ? KRAM

2010-05-23 @ 15:03:30
URL: http://saraah.blogg.se/
Postat av: Jocke

Synd att du flyttar, men jag önskar dig verkligen all lycka till i framtiden på dina nya äventyr! Bestämt dig för vart du hamnar och vad du ska göra?



Förövrigt tycker jag också att det har varit väldigt trevligt att lära känna dig med. :)



Don't be a stranger, okey?

2010-05-25 @ 13:00:43
URL: http://makimachine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0