Krakow, Polen


Sista stoppet under tågluffarresan blev Polen. Vi började med Krakow.
Vilade benen på ett café efter våran efterlängtade shoppingtur.

På kvällen bestämde vi oss för att gå ut med hostelfolket, och det blev ett tramparty, väldigt skumt och spännande på samma gång. Vi "barhoppade" och åkte spårvagn emellan pubbarna (trots att jag var den enda som var helt nykter så ser jag mest sliten ut, jag är långt ifrån fotogenisk minst sagt). Det ska nog också tilläggas att det var extremt varmt ute även under natten.




Grabbarna från Australien som bodde i samma rum som oss.


En trevlig spanjor vid namn Diego

Inne i spårvagnen

Ena australiensaren var musiker så han agerade trubadur emellanåt


En läcker klubb som var sponsrad av Finlandia och det syntes.

Den där renen blev något känd,och ville följa med oss tebax till vandrarhemmet.
Renen bodde dock i min väska större delen av kvällen.


Vi försökte oss på lite limbo med varierande resultat ;D

De ser ut som om jag kramar tillbaka, men saken var den att han kramades så galet hårt att man fick typ hålla emot för att inte strypas, haha. Det var smärtsamt må jag säga! ;P





Väldig finurlig kväll må jag säga. :)

Dagen efter var det dags för seriösare saker, nämligen Auschwitz och Birkenau.
Som Karin sa, så är det ett ställe man bör besöka innan man dör, och det finns inga ord som går att beskriva känslan av att gå på samma gator som hundratals människor massmördats på. Jag har många bilder från ställena, men det är svårt att bara visa bilder från de båda platserna, så jag har valt ut några. Man fick dock inte ta kort inomhus där det fanns alltifrån hår till väskor från de människor som mördats.








Kommentarer
Postat av: Syverkaisa

I want to say that you have interesting info in this website. keep it going. thanks. greetings

2011-02-04 @ 11:08:10
URL: http://syverkaisa.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0