Lucia

Vaknade vid halv åtta imorse, och sprang (läs:ålade) mig fram för att trycka på första bästa kanal med lucia. Kände att jag var i desperat behov av att känna den där julstämningen, för ute fanns det bara regn och slask.
Mysig morgon med frukost i sängen, ja ibland får man lyxa till det allt.

Sen så haltade jag mig ut med Aggus (kärt barn/hund har många namn) innan jag hade en träff med Jenny. Det var lika härligt som alltid att ta igen en massa prat, då vi inte setts på ett bra tag. Sen var vi ju tvungen att småfira att vi båda fyller år denna vecka!

Efter jag hängt en stund på vårdcentralen (det visade sig bara vara en fraktur i foten), så invigde jag mullbärste med Robin, en annan nära vän som jag träffar alldeles för sällan. Hängde med honom och klappade på en lurvig kanin tills jag kände av astman och var tvungen att fara o shoppa lite mumsigt fika till morgondagen.

Ikväll har jag gjort tårta, städat och sådant som sig bör. Fick sedan en överraskning hängandes på dörrhandtaget i form av en påse fylld med sånnadär läckra ballongfigurer som Robin är himla bra på, och ett brev. Tack du! :)

Hoppas ni haft en fin lucia!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0