Början på 2012

Ärligt talat så har det inte varit den bästa början av året.
Men nu på sistone har det blivit mycket gjort och jag har försökt att vara så mycket som möjligt ifrån min lägenhet. Det är inte så att jag inte gillar den eller nå, men de är bara de sista väggarna jag vill glo på efter alla de dagar man inte kunnat ta sig ut pga fot, huvve, höft eller mage. Men det är härligt, att äntligen få ta igen lite välbehövlig tid med nära o kära.

Har börjat med en ny kurs och det känns bra och lite stressigt på samma gång. Den där goda stressen folk pratar om tror jag däremot. Dock borde jag ha läst mer än vad jag har lyckats med denna vecka. Alltså seriöst, det är redan fredag, fattar inte. //Agda 94-år.

Vad säger vi om detta snöande? Personligen så räcker lite snö för mig, men okej då. Ska det va så ska det väl va, men det hjälper inte direkt min suveräna gångstil nu när jag har frakturen. Blir ett nogrannt fotsläpande här och var men ska följa doktorns råd och dricka (läs:hälla) i mig en massa kalcium.
Jag säger bara 5 ord: Kall Kaliciumberikad havremjölk med kakao (inte lätt att säga snabbt flera gånger). På kvällen. Eller morgonen. Eller när som helst typ. Det bästa sedan jag föråt mig på "chokladdoppade riskakor" (kör tydligen på ett chokladtema). Det ultimata varje gång är ju en kanelbulle till denna havremjölk, men det hänger inte ihop med det där nyttiga (det mindre onyttiga egentligen) löftet jag försöker hålla. Som förövrigt bara verkar gälla ibland, borde kanske varit strängare med mig själv och gått igenom lite fler detaljer, men nu är det i princip omöjligt att bryta löftet - stolt tjej -. Hade väl tänkt pallra mig ut med Aggusen på en stund och läsa något från litteraturlistan.



Sitter på bibblan och gör en massa måsten som man måste (ursäkta mina ofint formulerade meningar) göra på nätet nuförtiden. Typ räkningar och sånt, då jag inte har the wild web hemma. //Agda 94år här igen.
Hade tänkt plugga också, men blev lite mindre av sådant. En viss Alf  W. Axelson på väggen bakom håller mig sällskap idag. Inte lika underhållande biblioteksvän som Sandra var igår, men vad gör man? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0